SORTIDA FINAL DE CURS on PhotoPeach
CARNAVAL, CARNAVAL "TE QUIERO"!!!
Ens ho hem passat molt bé aquest any al carnaval de l'escola. Per primera vegada les nostres famílies veien el treball fet durant moltes hores a la classe. Aquestes fotos són un petit resum de la confecció de la disfressa, escollida per nosaltres mateixos.
La disfressa ens la quedem a la classe, ja que li tenim una funció reservada (sorpresa, sorpresa). JA HO VEUREU!!!
Confecció disfressa 2015 on PhotoPeach
Quina gelada!!!
El divendres dia 6 de febrer va gelar. LluK va portar gel que havia trobat a l'estany i vam fer un experiment. Vam posar el gel al costat d'un rellotge, també li vam posar un termòmetre i vam esperar. Al cap de pocs minuts el termòmetre marcava 0 graus!!! I en dos hores aproximadament el gel ja s'havia fos.
AQUEST ÉS EL LOGO DE LA CLASSE
DELS FENÒMENS METEOROLÒGICS.
Autora: Clàudia.
Aquest logo ha estat escollit per tota la classe entre totes les propostes presentades pels alumnes. Aquí podeu veure tots els treballs.
Comencem a treballar: Què volem saber dels fenòmens meteorològics?
Aquest és el punt de partida. Cal fer una pluja d'idees, esbrinar quines són les nostres pretensions per a poder trobar el camí.
JA TENIM PROJECTE!!!
Després de gaudir d'unes molt bones presentacions per part dels alumnes vam fer la tria de projecte. Aquest procés va ser complicat, ja que hi havia propostes molt interessants. Finalment, després de fer les respectives votacions, el projecte d'aquest curs és...
ELS FENÒMENS METEOROLÒGICS!!!
I com ja sabeu, aquest serà el fil conductor que vertebrarà molts dels nostres aprenentatges.
Les propostes de projecte on PhotoPeach
CURS 2014-2015
_________________________________________________________________________________
Tercer A: El cinema on PhotoPeach
CASTANYADA 2013
Aquest any hem realitzat moltes activitats. Hem estat els encarregats de dissenyar els cartells publicitaris, hem menjat castanyes, hem disfressat moniatos i ... HEM FET PANELLETS AMB LA RECEPTA TRADICIONAL!!!
FENT PANELLETS
DISSENYANT ELS CARTELLS
DISFRESSANT MONIATOS
LA CASTANYERA ENS VA PORTAR CASTANYES!!!
ESTAVEN BONÍSSIMES!!!
LA CASTANYERA ENS VA PORTAR CASTANYES!!!
ESTAVEN BONÍSSIMES!!!
JA TENIM LOGOTIP!!!
Ha estat escollit per votació i és obra de PAU FORCADELL.
CÀMERA... ACCIÓ!!!
La classe de 3erA, després d'unes sessions dedicades a la presentació de les propostes dels projectes, ja hem escollit. El projecte d'aquest curs 2013-2014 és el cinema, per tant, que comenci el rodatge!
LES PRESENTACIONS VAN SER EXCEL·LENTS!!!
-----------------------------------------------------------
Aquest curs hem decidit estudiar a fons ELS DINOSAURES!
Per triar projecte cadascú va aportar les seves idees i les va
defensar davant de tothom. Un cop vam escoltar tots els temes proposats vam
votar el que més ens va agradar. N’hi havien de molt interessants: els gats, el
món, els planetes, … però finalment va obtenir més votacions els dinosaures.
Un cop vam tenir clar el projecte vam passar a dissenyar el logotip
que farà d’icona del nostre projecte. N’hi havia de molt xulos però el
guanyador va ser una petjada de dinosaure amb uns ossos fossilitzats, realment
original!
També hem estat temps dissenyant la nostra porta, volíem que fos un resum del nostre projecte, de tot allò que volíem saber dels dinosaures: diferents races, diferents desplaçaments, mares amb cries, fòssils, volcans, un meteorit... Hem penjat tots els dissenys a la pissarra i hem anat triant tot allò que ens agradava, així hem confegit el disseny de la nostra porta. Gràcies a la Júlia Calvet, la mestra especialista d'educació visual i plàstica hem pintat una porta fantàstica amb tots els detalls que ens agradaven!
En aquest full podeu llegir quines són les nostres preguntes, què és el que volem descobrir, investigar i conèixer sobre els dinosaures!
El que primer ens vam preguntar va ser com era la terra on vivien els dinosaures perquè sabíem que no era com la d'avui en dia. Vam tirar enrera, enrera, enrera fins a preguntar-nos com es va formar la Terra. Qui va crear la Terra? Vam escoltar diferents versions: Déu o una explosió enorme a l'espai? Finalment tots vam buscar informació i vam optar per estudiar la teoria científica de la creació.
Vam veure vídeos i també informacions de casa i vam aprendre com va crear-se la Terra.
A l'estudiar la seva formació també vam esbrinar que la Terra està formada per diferents capes de materials: el nucli, el mantell i l'escorça. A part de veure-ho en dibuixos vam decidir fer per parelles la nostra Terra en miniatura feta de plastilina on s'hi podrien observar les seves parts.
A l'estudiar la seva formació també vam esbrinar que la Terra està formada per diferents capes de materials: el nucli, el mantell i l'escorça. A part de veure-ho en dibuixos vam decidir fer per parelles la nostra Terra en miniatura feta de plastilina on s'hi podrien observar les seves parts.
Un cop vam saber com era la Terra per dintre vam passar a investigar com era per fora. Vam conèixer perquè es van crear els continents: gràcies als volcans submarins! Espectacular!
Però no van aparèixer els continents com avui en dia els coneixem! Primer es va crear un continent gegant anomenat PANGEA. Al cap del temps gràcies als moviments de les plaques tectòniques es van anar separant formant els continents com avui en dia els coneixem: Amèrica, Àfrica, Europa, Oceania i Àsia.
Un cop sabem com era la Terra ara ja volem passar a esbrinar tot el que volem saber dels dinosaures. Veiem que eren uns animals enormes, gegants i sobretot molt pesats, o sigui que pesaven molt, moltíssim!
Vam investigar a casa quant pesaven tres dinosaures en concret: el Diplodocus, el Tiranosaure Rex i l'Estegosaure ja que eren de tres mides diferents i per això pensàvem que pesarien diferent.
Al posar en comú els pesos vam descobrir que uns quants portàvem el pes en kilograms i uns altres ho portàvem en tones.
Però què és una tona???
Ho entenem bé això? Costa molt imaginar què és una tona, i encara més imaginar que el Diplodocus podia pesar 30 tones! Vam pensar si podíem pesar un dinosaure a una bàscula de casa i ràpidament vam decidir que era imposible ja que nosaltres pesem molt menys. Joan, Adrià i Pau A. van explicar que els seus pares pesen els camions a unes bàscules gegants i que podríem anar a pesar-nos tots junts i aconseguir una tona! Quina bona idea!!
Vam demanar a la Cambra Arrossera d'Amposta que ens deixessin anar a pesar-nos i ens van dir que sí.
Però se'ns presentava un problema: quant pesem nosaltres? Vam pesar-nos un a un i vam sumar tots els pesos però no vam tenir sort, no arribavem a la tona. Sort dels nostres companys i companyes de quart que també volien comparar el seu pes amb el d'un mamut i ens van voler acompanyar.
Vam arribar a la Cambra i amb l'ajut d'uns quants xiquets i xiquetes de quart vam aconseguir fer-nos la foto de la tona! Ho havíem aconseguit!
Hem
vist imatges del Natural History Museum de Londres, on hi ha dedicat un espai
molt important als dinosaures.
Dinosaures national history museum london from angiarrufat
Hem investigat el temps que feia que van existir els
dinosaures, uns 245 milions d’anys. Aquesta és una xifra molt gran i ens costa
d’entendre. Per això ho hem representat amb calendaris què és:
1 any
1 dècada
1 segle
1 mil·lenni
Aprofitem per calcular quants
calendaris ens fan falta per fer la representació.
El número 1.000 encara no l’havíem treballat per
això ens costa comprendre aquesta quantitat. Dividim la classe en dos grups que
hauran de representar el número 1.000, uns amb boletes de plastilina i l’altre
amb fesols. Cada grup s’organitza com vol per aconseguir-ho.
Grup A: decideixen fer 10 grups de 100 fesols per
aconseguir el 1.000
Grup B:
decidexen fer 20 grups de 50 boletes de plastilina per aconseguir el
1.000
De maneres diferents tots hem aconseguit el mateix
propòsit. Hem treballat en grup i ens hem sabut organitzar.
Representem en un calendari d’1 any quan es va crear
la Terra, l’aparició dels dinosaures, la seva extinció i l’aparició dels
primers homínds. D’aquesta manera podem entendre una mica més que la Terra és
molt i molt vella, que els dinosaures no van durar gaire i que els homes fa
molt poc que existeixen.
La millor manera que tenim per conèixer el
significat d’una paraula és buscar-ho al diccionari, i així ho hem fet!
Per poder organitzar-nos millor hem decidit enganxar
a la safata i a la taula el dibuix del mateix dinosaure. D’aquesta manera a l’hora
de repartir les safates ja sabem on toca. Cada taula té un dinosaure diferent.
Entre tots hem aportat informacions: llibres de
casa, fòssils, explicacions… Aprenem entre iguals!
La
nostra sortida de fi de projecte és al museu de l’Institut Català de
Paleontologia Miquel Crusafont, a Sabadell.
Vam buscar a googlemaps l’itinerari que farem, els kilòmetres, per quina via
circularem, quin transport utilitzarem... ens ha quedat tot ben clar!
El
dia 31 de maig, dia de la sortida feia molt de vent i vam estar a punt de no
anar-hi! Sort que l’autocar anava molt a poc a poc i vam poder arribar-hi sense
problemes!
Quan
vam arribar al museu ja ens esperava la Marta, la paleontòloga encarregada de
fer-nos el taller.
El
taller es deia “Com vivien els dinosaures dels Pirineus?”. Ens van explicar que
no hi havia cap Trex, que aquests vivien a Amèrica. Aquí n’hi havien uns altres
com el Titanosaure. Al taller vam poder observar rèpliques d’ossos de
dinosaures i amb l’ajuda d’una fitxa havíem de localitzar l’os a l’esquelet.
També
vam poder calcar petjades de diferents dinosaures a un full i pintar-les. La
Marta ens va passar un vídeo on es podia veure com era la nostra terra en
aquella època: quines plantes i animals hi habitaven.
Finalment
vam fer la visita guiada per l’exposició “Avui investigues tu” on es veu
clarament la feina dels paleontòlegs. També hi vam veure una rèplica d’un
Titanosaure i una excavació. Va ser fantàstic poder comprovar que ja en sabem
molt de dinosaures i que el món de la Paleontolgia no ens és desconegut. Tots
vam participar en les preguntes que ens feien i donar la nostra opinió.
Després
vam quedar amb els companys de quart que també venien i vam anar a Can Déu, un
espai verd on vam poder dinar.
La
sortida va estar fantàstica, tots ens ho vam passar molt bé i ens vam
interessar moltíssim per la nostra feina perquè som uns veritables paleontòlegs
i paleontòlogues!
I amb això tanquem el nostre projecte, hem après moltes coses, hem tingut molta feina i ara ja necessitem fer vacances merescudes!
I l'any vinent quin projecte triarem?????? Bé anem pensant.....
Hola, sóc la mare de Joan Pujol, felicitar a tot l'equip educatiu per la felicitació de Nadal que ens heu fet arribar, enhorabona, en temps aquests s'agraeix trobar a les teves mans un fulletó amb tant valor. Grácies, l'he passat a tots els companys de feina.
ResponEliminaMoltes gràcies!
ResponElimina