dilluns, 10 d’octubre de 2016

Ajudem a la classe de 2nA a calcular la capacitat de la nova peixera

La classe de 2nA s'han comprat una peixera nova per posar-hi unes mascotes de classe i la setmana passada van venir a demanar-nos ajut perquè necessitaven saber quanta aigua hi cabia a dins.Així que nosaltres ens vam posar mans a l'obra i vam començar un procés de recerca matemàtica molt interessant que ens ha portat finalment a poder-los dir la capacitat de la seua peixera.

Primer ens vam posar a reflexionar sobre que era la capacitat i el volum, i ens van sortir les definicions següents.

Capacitat: és la quantitat de matèria que cap dins un objecte.

Volum: és la quantitat d'espai que un objecte ocupa.

Una vegada vam haver definit aquests conceptes, vam aproximar-nos al càlcul de la capacitat i el volum, havent d'esbrinar el volum d'uns brics d'1 litre que vam portar a la classe i posant en relació el volum resultant amb la capacitat dels brics. Així vam arribar a la conclusió que un litre equival a 1000 cm3 i, per tant, un ml equival a 1mm3. Aquí teniu alguna imatge de com vam fer aquests càlculs, vam poder utilitzar materials i, posteriorment vam fer càlculs.



Després de posar en comú tots els càlculs fets, vam definir entre tots quina devia ser la formula per calcular el volum dels prismes rectangulars com els brics.


Volum prisma rectangular = amplada x profunditat x alçada

Finalment, després de tot aquest procés ens hem posat a calcular la capacitat de la peixera i, per a més dificultat, també quanta aigua cabra finalment una vegada s'hi hauran posat tots els elements decoratius que volen posar-hi. Per fer això darrer, i després d'haver aparegut diferents estratègies a l'aula, Ahmed i Pau han tingut una magnífica idea, posar els objectes dins un recipient ple a besar d'aigua i mesurar la quantitat de líquid que n'ha sobreeixit, és a dir, han descobert ells mateixos el famós Principi d'Arquímedes!

dilluns, 3 d’octubre de 2016

Els puntals de la classe

A la classe de 6tB durant la primera setmana vam estar treballant diverses dinàmiques de grup que ens van fer entendre quins són aquells elements que són essencials per al bon funcionament de la nostra classe, els vam dir els puntals de la classe.

Aquests puntals són: col·laboració, comunicació, empatia, esforç, objectius, organització i motivació.

Aquí podeu veure una de les activitats a través de les quals vam treballar la comunicació i també l'organització del grup, es diu "El rellotge" i es basa en construir un rellotge compost per tots els membres de la classe.