divendres, 22 d’abril de 2016

PRIMAGINCANA


El 17/03/16 vam fer la primagincana, una gimcana de primavera de tot cicle superior.
Cada classe havia de fer quatre grups els quals havien de preparar quatre activitats on es  treballés les diferents intel·ligències múltiples, en total 16 activitats de tot el cicle. A cada activitat hi havia un representat que l'explicava. També es canviava de representant cada 5 tocs de xiulet. La majoria de la gent va poder realitzar totes les activitats. Nosaltres 5è A vam dissenyar i organitzar quatre activitats:

La Matemàtica consistia en que hi havia 21 cercles, un al mig i deu a cada filera la representant del grup havia de dir un problema i si l'encertaven avançaven.







La Kinestèsika consistia en tenir una pilota i a una paret hi havia una diana amb nombres hi si tocava el màxim que era 1000 guanyaven, però nombres n'hi havia de positius i negatius (p. ex 1000 i -1000)






La Lingüística era  que havies de fer paraules amb el  cul i els altres havien d'endivinar el que escrivien.

L'Artístic t'havien de tapar els ulls i et deien quelcom que havies de dibuixar,  després aixecaven les mans a l'aire i et donaven una volta i havies de dibuixar els detalls amb els ulls tapats.












dijous, 21 d’abril de 2016

LES NOSTRES LECTURES

Este trimestre també hem començat a fer exposicions orals en les que ens expliquem els darrers llibres de lectura que hem llegit. Aquí teniu les presentacions que hem fet fins ara.

Ahinoa


Hui Xuan


Naïm


Pau F.


Yeray


Marc Cortés


 Ahmed


 Arnau


 Pau M



 Mireia


 Roc


PROJECTES PERSONALS


Aquest tercer trimestre tot l'alumnat de 5t hem començat a presentar els nostres projectes personals. Vam estar planificant tot el treball durant el segon trimestre i ara finalment podem mostrar als nostres companys i companyes els resultats. Aquí podeu veure unes imatges dels primers que hem exposat.

L'ÓS PANDA - UN BLOC (Hui Xuan)

L'HELICÒPTER (Marc Cortés)

L'ENCANYISSADA (Adrià)


ELMOTOR DE VAPOR I EL FERROCARRIL (Yeray)

EL MOTOR ELECTROMAGNÈTIC (Pau Montes)

EL PONT D'AMPOSTA (Unai)

 
LA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA (Elena)


EL PONT PENJANT A PRINCIPIS DEL SEGLE XX (Pau)

ELS GOSSOS (Carme)


LA TECNOLOGIA (Èrik)


EGIPTE (Alba)


EL LIGRE (Lluk)

EL LLAC DE BANYOLES (Abril)

ELS MONUMENTS D'EUROPA (Clàudia)





















































ELS NOSTRES TEXTOS (Nou bloc de 5tB)

La classe de 5tB hem pensat que podríem compartir alguns dels textos que anem fent al llarg del curs amb vosaltres. Per això hem creat un bloc anomenat "Els nostres textos" amb l'adreça "genteta2005.blogspot.com". Entreu a l'enllaç anterior i podreu llegir alguns dels relats que portem fets fins ara.

dissabte, 9 d’abril de 2016

El calendari i el sistema Sol-Terra-Lluna


La setmana passada vam estar investigant amb el calendari i les festivitats i, després d'analitzar calendaris de diferents anys, ens vam adonar que les festes de Pasqua no són sempre els mateixos dies. Llavors ens vam posar a cercar informació per Internet a veure si en trobàvem el perquè i finalment vam descobrir que el divendres sant es mou en el calendari perquè sempre és el divendres següent a la primera lluna plena de primavera.

Això ens va portar a reflexionar sobre les fases de la lluna i també la relació entre el Sol, la Terra i la Lluna. Què són les fases de la Lluna? I per què canvia la manera en què la vèiem? Vam fer uns primers dibuixos de forma individual per intentar entendre aquest fenomen i, després, en parelles vam construir una petita Lluna de plastelina que ens va servir per experimentar en una classe fosca amb un sol artificial (la làmpada) com canviava la manera que veiem la nostra Lluna depenent de com aquesta es situava respecte al Sol.








Després d'entendre això ens vam posar a reflexionar sobre les mesures de cadascun d'aquests astres. Tenint la informació que el Sol fa 150.000.000 km de diàmetre, la Terra 13.000 i la Lluna 3.500, cada parella va haver de calcular quantes vegades és més gran el diàmetre de la Terra que el de la Lluna (3,5 vegades) i el del Sol que el de la Terra (112 vegades). Amb aquesta informació llavors les parelles, prenenet la Lluna que havien fet per a l'anterior activitat com a referència, havien de fer una Terra a escala amb plastelina i finalment, al pati, també un Sol a escala dibuixat amb guix a la pista. Això ens va fer adonar de l'enormitat del Sol respecte el nostre planeta.